ΝΕΑ & ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΕΙΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Αρχική Ανοιχτή συζήτηση για τα πανεπιστήμια από το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο
Με τιμή-στόχο τα €9,2 ξεκινά την κάλυψη η Eurobank Equities

Ανοιχτή συζήτηση για τα πανεπιστήμια από το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο

Την Τρίτη 9 Απριλίου η Επιτροπή του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Εκπαίδευση, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα, ξεκίνησε τη σειρά δράσεων με το όνομα #AmChamIdeas.

Στόχος των δράσεων της Επιτροπής είναι να οργανώνονται ανοιχτές, σοβαρές και διαδραστικές συζητήσεις στα θέματα που αφορούν την Επιτροπή με αφενός θετική διάθεση και κυρίως με επιχειρήματα.

Η πρώτη αυτή συζήτηση με θέμα «Kλειστά» Πανεπιστήμια σε μια «Ανοιχτή» Κοινωνία έλαβε χώρα στον ιδιαίτερο χώρο του Mουσείου Kυκλαδικής Tέχνης.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σίμος Αναστασόπουλος και την παρουσίασε η Πρόεδρος της Επιτροπής Λίτσα Παναγιωτοπούλου.

Συμμετέχοντες στη συζήτηση ήταν οι:

Νίκη Κεραμέως, Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νέα Δημοκρατία
Γιώργος Μαυρωτάς, Πρόεδρος, Υποεπιτροπή για την Εκπαίδευση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό, Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης
Σπυρίδων Κίντζιος, Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κλώντια Καρύδη, Vice President, Public Affairs, The American College of Greece

Με συντονιστές τους:
Ηλία Σπυρτούνια, Γενικός Διευθυντής, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο
Κωνσταντίνο Ζανετόπουλο, Μέλος Επιτροπής Εκπαίδευσης – Καινοτομίας – Επιχειρηματικότητας, Senior Manager, Accenture

Προηγήθηκε της συζήτησης η πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη της ΕΤΕ, Η Ανάδειξη της Ελλάδας σε Διεθνές Κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης που παρουσιάστηκε από την Τζέση Βουμβάκη, Αν. Διευθύντρια, Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης, Εθνική Τράπεζα

Θέμα της μελέτης ήταν η προσέλκυση ξένων φοιτητών στην Ελλάδα, καθώς και ο μεγάλος αριθμός Ελλήνων καθηγητών που βρίσκονται στο εξωτερικό και ο αντίστοιχα μεγάλος αριθμός διεθνών φοιτητών που μετακινούνται σε αναζήτηση εκπαιδευτικών προορισμών.

Τα συμπεράσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά τόσο στα οικονομικά αποτελέσματα, που προβλέπουν προσέλκυση 80.000 φοιτητών από το εξωτερικό με ενίσχυση του ΑΕΠ κατά τουλάχιστον 1,6 δισ. ευρώ, όσο και από τα ποιοτικά αποτελέσματα που σχετίζονται με την παρουσία υψηλού επιπέδου πνευματικού κεφαλαίου και τις ευεργετικές συνέργειες που αυτό προκαλεί.

Η μελέτη, εκτός της διάχυτης αισιοδοξίας που δημιούργησε, έπλασε και θετικές εικόνες που θα σχετίζονται με την παρουσία ξένων φοιτητών στην Ελλάδα και με τη ζωντάνια και την οικονομική αναζωογόνηση που θα τους ακολουθούσε.

Οι συνομιλητές έχοντας ως βάση τη μελέτη, ανέπτυξαν περαιτέρω τα πιστεύω και τη γνώμη τους και πώς θα μπορούσαν όλα τα παραπάνω να γίνουν πράξη.

Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν αφορούσαν στην ανεξαρτησία των πανεπιστημίων από τις κεντρικές κατευθύνσεις που πνίγουν τη δημιουργικότητα και δεν υποστηρίζουν την πρόοδο και την ευγενή άμιλλα.

Όλοι αναφέρθηκαν στην αξιολόγηση, η οποία συντελείται μεν κανονικά, αλλά δε λαμβάνεται περαιτέρω από κανέναν υπόψη, δε χρησιμοποιείται πουθενά, ούτε σαν ένας παράγοντας οικονομικής ενίσχυσης των ιδρυμάτων, ούτε από τους φοιτητές σαν καθοριστικός παράγων επιλογής της σχολής προτίμησής τους, αλλά ούτε και συμμετείχε ως συντελεστής βαρύτητας στις επιτροπές για την αναδιάταξη των ΑΕΙ που προώθησε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας.

Περιγράφηκε ο τρόπος διοίκησης και λειτουργίας των ιδιωτικών κολλεγίων που παρά τα νομοθετικά κωλύματα που αφορούν κυρίως επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων τους έχουν καταφέρει ήδη να προσελκύουν ένα σημαντικό αριθμό ξένων φοιτητών και ταυτόχρονα ένα μεγάλο αριθμό Ελλήνων φοιτητών που επιλέγει να φοιτά παράλληλα σε ιδιωτικά κολλέγια και ελληνικά ΑΕΙ.

Σε αυτό που όλοι συμφώνησαν είναι ότι τα Πανεπιστήμια είναι μεν αξιόλογα, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερο ανοιχτά, περισσότερο ανεξάρτητα, με προσπάθεια για τη διαμόρφωση σύγχρονων τρόπων διακυβέρνησης, με ουσιαστική αξιολόγηση και τελικά ευγενή ανταγωνισμό για την προσέλκυση των καλύτερων καθηγητών και φοιτητών.

 

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: